Format Transaksi” |
Setiap transaksi MESTI dihantar ke server. Bagi tujuan penjimatan kos anda sebagai penjual, ketiga-tiga rangkaian Celcom, Maxis dan DiGi disediakan seperti berikut: |
~Nombor Server~ |
Celcom | 019-726 7684 | 013-773 4794 |
Maxis | 012-877 6940 |
Set nombor yang sama rangkaian dengan anda sebagai 8pax/Teman20 atau Activ10 atau F&F. Hantar setiap transaksi ke nombor server mengikut rangkaian anda selaku penjual, bukan mengikut rangkaian pembeli. Sebarang masalah transaksi boleh terus hubungi Careline(Penjaga Server) : 013-786 8160 , 012-716 7839(Masa beroperasi : 9.00AM-9.00PM) |
Topup Online --> http://www.srreload.com/ |
Dibawah ini adalah tiga format penting yang perlu anda tahu, Paling penting adalah proses tambah modal (No.2.3), kerana proses tambah modal server yang uruskan, Penting!!! : Untuk tambah modal SAHAJA anda perlu bank in ke bank server iaitu atas nama Rosziana Binti Mohd Asnan / SRRELOAD COMMUNICATION |
Note 1 : Jika anda daftar nombor celcom, setiap transaksi anda kena hantar ke nomborserver celcom. Walaupun anda ingin topup maxis / digi, format tersebut kena hantar ke nombor server celcom tujuan untuk penjimatan kos.Note 2 : Jika anda daftar nombor maxis, setiap transaksi anda kena hantar ke nomborserver maxis. Walaupun anda ingin topup celcom / digi, format tersebut kena hantar ke nombor server maxis tujuan untuk penjimatan kos. |
1: Maklumat Akaun / Laporan Harian
1.0: Dapatkan No ID, Semak Baki Semasa (Modal Jualan) & Semak Baki Belum Tukar (Unclaim Komisyen)
| |
TAIP
|
BAL
|
CAJ SERVER
|
RM0.00
|
2: Transaksi Jualan
2.1: Tambah Nilai
| |
FORMAT
| |
CONTOH
|
0139876543.C5
|
CAJ SERVER
|
RM0.00
|
2.1.2: Kod Nilai
| |
Celcom
|
C5, C6, C7, C8, C9, C10, C11, C12, C13, C14, C15, C16, C20, C25, C30, C35, C40, C45, C50, C100 & C200
Huruf C mewakili Celcom, angka mewakili jumlah. |
Maxis
|
M3, M5, M6, M7, M8, M9, M10, M11, M12, M13, M14, M15, M16, M20, M25, M30, M35, M40, M45, M50, M60 & M100
Huruf M mewakili Maxis, angka mewakili jumlah. |
DiGi
|
D5,D10,D15,D20,D30,D50,D100
|
Hot Ticket | HT10,HT15,HT30 |
Umobile | U5,U10,U15,U20,U30,U50,U100 |
Tune Talk | T5,T10,T15,T20,T30,T50,T100 |
XOX | X5, X6, X7, X8, X9, X10, X15, X20, X25, X30, X50, X100 |
Note : Waktu penambahan modal hanya pada (pukul 8.30AM hingga 8.00PM pada hari ISNIN hingga JUMAAT) dan (8.30AM hingga 6.00PM pada hari SABTU dan AHAD). Penting!!! : Jika anda menghadapi masalah proses tambah modal, terus call Careline(Penjaga Server) : 013-786 8160 , 012-716 7839 (Masa beroperasi : 9.00AM-9.00PM) |
2.3: Proses Tambah Modal
| |
ARAHAN
|
1. Bank-in/Transfer sejumlah modal ke mana-mana akaun berikut:
· Maybank
(5012 4460 0079) Nama: Rosziana Binti Mohd Asnan
CIMB
(0125 0000 3151 07) Nama: SRRELOAD COMMUNICATION |
FORMAT
|
ID ANDA.NAMA.MBB.TARIKH.MASA.JUMLAH
|
CONTOH 1
|
ID 67.KAMAL.MBB.12/12/2011.02:36PM.RM50
|
CONTOH 2 | ID 67.KAMAL.CIMB.12/12/2011.02:36PM.RM50 |
CAJ SERVER
|
RM0.00
|
CATATAN
|
Penambahan modal boleh dilakukan setiap hari, waktu penambahan modal adalah bermula (pukul 8.30AM hingga 8.00PM pada hari ISNIN hingga JUMAAT) dan (8.30AM hingga 6.00PM pada hari SABTU dan AHAD), jumlah minimum tambah modal adalah RM50 keatas..Hantar SMS mengikut format ke CARELINE : 013-786 8160 / 012-716 7839 selepas bank-in, dengan KADAR SEGERA! Beri tempoh sehingga 3 jam sebaik SMS dihantar. Hantar semula SMS yang sama jika tiada respon selepas tempoh tersebut.
PENTING :
Pastikan anda simpan slip pembayaran atau printscreen maklumat transfer untuk elak terjadi sebarang masalah. |
PANTANG
|
Bank-in/transfer hari ini, SMS keesokan harinya - amalan sebegini akan melambatkan proses tambah modal
|
No comments:
Post a Comment